odwiedziło mój blog

czwartek, 23 sierpnia 2012

27.VII.2012 rok Książki na temat adopcji

Jestem teraz na etapie czytania książek o adopcji. Mąż nie bardzo lubi czytać, ale z chęcią mnie wysłuchuje, gdy mu o książce opowiadam, albo czytam ciekawe fragmenty z książek. W tym miejscu dziękuję bardzo Oli za pożyczenie książek roza Czytam teraz "Dziecko z chmur". Bardzo fajna książka, mam wrażenie jakbym czytała o sobie, ale po prostu wiele par przechodzi przez to samo co my, leczenie, diagnoza:niepłodność, bezpłodność, smutek, pogodzenie się z tym, podjęcie decyzji o adopcji. W pewnym momencie dotarłam do fragmentu, gdzie pani Beatka opisuje pewną historię. Otóż jakaś pani podzieliła się z nią pewną refleksją:"Pani Beato, gdzie jest napisane, że wszyscy muszą mieć dzieci?" . Autorka napisała, że była zła na tę kobietę, bo co ona może wiedzieć, bo ma dwójkę dzieci, ale dopiero dziś wie, że to było jedno z najmądrzejszych zdań, jakie usłyszała. Gdy przeczytałam to zdanie też się zdenerwowałam, co Ci ludzie gadają, ale gdy przemyślałam to, uśmiechnęłam się, bo przecież ta kobieta ma rację, bo ja przetłumaczyłam sobie to tak, może to brzmi drastycznie, dziwnie, ale dzięki temu, że nie każdy rodzic biologiczny może te dzieci wychowywać, my możemy zostać rodzicami. Na bocianie jest temat, czy mówić dzieciom, że urodziła je inna mama, czy inna pani, ja byłam za tym, aby mówić pani, a teraz wiem, że nie, dziecku należy powiedzieć "inna mama", bo będę wdzięczna tej mamie, do końca życia, że urodziła NASZE dziecko :)

1 komentarz: